Koh Tao

Jag sitter i restaurangen på vårt resort och har just käkat lunch. Detta är tredje dagen på ön
Koh Tao.
Resan hit har vart ganska speciell, vi åkte nattåg från Bangkok till Chompong och sov tillsammans med en massa kackerlackor. Det var ganska äckligt men vi gjorde en lek av det och tävlade om vem som kunde slå ihjäl flest av dem med våra tofflor. Sohrab vann med två mer än mig.
Väl framme i Chompong bytte vi till båt och kom  så småning om fram till Koh Tao. Rummet här är inte speciellt schysst men vi är ändå ute hela dagarna så det spelar inte så stor roll. Igår gjorde vi vårt första dyk i en basäng och nu om 20 minuter ska vi sticka ut med en båt och dyka till 18 meters djup. Ska bli skit kul!
Här kommer en bild från hotellets restaurang där jag just nu sitter.
Hoppas ni har det bra =)

Bangkok

Japp vi kom fram till Bangkok igar morse efter 24 jobbiga timmar pa flygplatsen i Munchen tyvarr kunde ingen av oss sova speciellt mycket varken pa flygplatsen eller pa flyget och nar vi val kom fram var vi bada trotta. Vi hann iaf inte mer an att stiga av taget fran flygplatsen innan vi traffade en kille som gav oss massa tips om vad vi skulle gora i Bangkok. Vi hoppade in i en tuktuk och akte efter ett av hans tips till en resebyra dar en kille med exceptionellt ful frisyr hjalpte oss att planera resten av denna manadens aktiviteter och planen ar nu lite andrad och ser ut sa har.
Imorgon har vi tag och bat biljetter ut till on Koh Tao dar vi ska lara oss att dyka. Vi spenderar 6 dagar dar och har sedan lisensen for dykning.
Efter det reser vi till Koh Phangang vilket verkar vara en fest o.
Sedan reser vi tillbaka till fastlandet och byter kust nar vi aker till "Thailands vackraste plats" Krabi.
Dar ska vi ligga i solen och slappa i nagra dagar.
Darefter ska vi ut till pi pi island dar vi kan dyka mer.
Sedan kommer sista hallplatsen i Thailand vilket blir Phuket. Vi stannar dar i 3 dagar innan vi den 20e december reser vidare med flyg fran Phuket till Bali i Indonesien.
Resan har hittills gatt valdigt bra. Jag har nyligen atit en god middag och nu ska vi sticka ut och kopa ett ombyte klader.

Sohrab halsar.
Hoppas ni alla har det bra hemma, jag skriver igen om nagra dagar!

8 dagar kvar

Kvar i Skellefteå, det är drygt en vecka kvar innan resan och idag har jag hunnit med att göra några sista ärenden innan jag åker.

Jag har köpt en reseförsäkring som täcker hela världen 90 dagar från och med utresan. Det var lite väl dyrt men utifall jag blir attakerad av en haj eller trillar omkull i fyllan så slipper jag betala för utgifterna på sjukhuset.

Jag vill påpeka att även om sannolikheten att jag blir attakerad av en haj är liten, så är den fortfarande större än sannolikheten att jag trillar på fyllan. Detta eftersom att jag är en ansvarsfull pojk som inte konsumerar alkohol i större mängder än att jag kan gå rakt efteråt.
(Hej mamma!)

Efter inköpet av reseförsäkring så gick jag upp till farsan och tog ännu ett vaccin, denna gången för influensan.
Tillslut var jag  på en snabb visit hos ida på arbetsförmedligen för att försöka krama ur dem lite extra stålar, vilket gick galant..

Japp redo för Asien.

The travelers

Jag och Sohrab i Oslo sommaren 2010, där vi skrapade ihop pengarna till resan som snart ska följa i denna blogg.

Testing one two..

Niclas testar sin nya blogg.

Välkommen till min nya blogg!